پرسپولیس یک بار دیگر قصد داشت در ورزشگاه آزادی با کمترین اختلاف گل حریف خود را از پیش رو بردارد و شاگردان علی دایی به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند که در دقیقه 91 غافلگیر شوند.

فوتبال

در این لحظه اما مهدی آقا محمدی تعویض طلایی علی اصغر مدیرروستا توانست در داخل محوطه جریمه پرسپولیس با یک ضربه دیدنی گل تساوی پاس را به ثمر برساند. در این لحظه واکنش علی دایی هم در نوع خود دیدنی بود. او که دست‌هایش را روی سرش گذاشته بود، به این موضوع فکر می‌کرد که یک گل به هیچ عنوان تضمینی برای پیروزی نیست. البته تیم او موقعیت‌های حساسی را از دست داد ولی از طرفی هم خوش‌شانس بود که فرصت‌های پاس در نیمه دوم تبدیل به گل نشد تا پایان تلخ‌تری در انتظار پرسپولیس باشد.

دایی: عذرخواهی می‌کنم

پرسپولیس که برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست داد، در این بازی قربانی تفکرات احتیاط‌آمیز خود برای کسب پیروزی شد و در این میان تعویض‌های دایی هم که به آوردن مهره‌های تدافعی خلاصه شد، فشار حملات پاس را روی دروازه میزبان بیشتر کرد.

این تساوی باعث از دست رفتن 2‌ امتیاز حساس برای تیم دایی شد و پرسپولیس حالا با 17 امتیاز(2‌امتیاز کمتر نسبت به ذوب‌آهن) در رده دوم قرار دارد. دایی هم بعد از بازی گفت: «یک گل به هیچ وجه حاشیه امنیت ندارد و در پایان به همین دلیل از حریف گل خوردیم.

قبل از گلی که پاس به ثمر رساند پرسپولیس چند موقعیت تک به تک را گل نکرده بود. پاس در نیمه دوم لیاقت گرفتن تساوی را داشت. به هر حال از همه مردم و هواداران پرسپولیس به‌خصوص کسانی که برای تشویق و حمایت تیمشان به استادیوم آمده بودند عذرخواهی می‌کنم.»

او که از این تساوی ناراحت به‌نظر می‌رسید ادامه داد:« وقتی بازیکنان نمی‌توانند از فرصت‌های گلزنی‌ استفاده کنند، نمی‌توانم که خودم داخل زمین بروم. تنها مدافعان ما مقصر نبودند. این هافبک‌های ما بودند که توپ‌های زیادی را لو دادند و فرصت‌های گلزنی را به حریف تقدیم کردند. بازیکنان ملی‌پوش‌ هم در حد و اندازه واقعی‌شان نبودند.

آنها پنجشنبه به ما پیوستند که با توجه به بازی سنگین و سفر طولانی‌ خسته بودند.»دایی در مورد حضور مهاجم خارجی در پرسپولیس گفت:« چند مهاجم خارجی را مدنظر داریم اما من از روی فیلم ویدئویی و سی دی، بازیکن نمی‌گیرم. بازیکن باید بیاید تمرین کند تا از کیفیت او مطمئن شوم. 2 مهاجمی که فعلا مدنظر ما هستند هنوز مشکل ویزایشان حل نشده است.»

مدیرروستا: باید می‌بردیم

مدیرروستا هم معتقد است که تیمش در این بازی مستحق برد بود. او می‌گوید: «بازیکنان ما در نیمه اول به خاطر استرسی که از فضای استادیوم و رویارویی با پرسپولیس داشتند اصلا خوب نبودند اما در نیمه دوم از استرس آنها کاسته شد و توانستند با سرعت دادن به پاس‌هایشان و استفاده از فضای پشت دفاع پرسپولیس صاحب موقعیت‌های گلزنی فراوانی شوند.

در مجموع این 60 درصد قدرت پاس بود که به نمایش گذاشته شد و معتقدم یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایمان را مقابل پرسپولیس انجام دادیم.» او تاکید می‌کند: «پاس در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کرد و همه دیدند موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت اما بازیکنان ما مزد زحمات و برتریشان را در نیمه دوم خیلی دیر گرفتند؛ در غیر این‌صورت می‌توانستیم حتی با اختلاف 2 گل پرسپولیس را در این مسابقه ببریم.»

قلعه نویی نیامد

سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی هم در هفته هشتم شهرداری تبریز را با اختلاف یک گل شکست داد که این یک گل هم حاصل اشتباه مدافعان حریف بود. امیر قلعه‌نویی هم بعد از این بازی به‌دلیل حضور دوربین نود در کنفرانس مطبوعاتی حاضر نشد به سؤالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

او در این مورد می‌گوید: «من به‌هیچ‌عنوان با برنامه نود مصاحبه نخواهم کرد و حتی اگر این موضوع منجر به محرومیتم شود باز هم منصرف نخواهم شد. متأسفانه این برنامه از سال گذشته جوی را علیه سپاهان به راه انداخت و حالا شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که داوری‌ها فقط به ضرر ماست. من با برنامه‌ای که قصد نابودی سپاهان را دارد حرف نمی‌زنم.»

کد خبر 115949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز